När ska det vara tyst i mitt bostadsområde?

Är det satt någon tid när det ska vara tyst ute på Timmerlyckan i Timmersdala?

Kommentarer

  • Hej!

    Man får egentligen aldrig störa sina grannar så det finns ingen särskild tid som gäller för störningar. Sedan får man räkna med mer ljud i ett flerbostadshus än i annat typ av boende.
    Men upplever du dig störd av en granne ska du i första hand kontakta din kvartersvärd under dagtid. Är det kvällstid kan du ringa till jouren, 0500-43 70 00. De rycker vid behov ut mellan 23 – 07.

    Det är svårt att göra något i efterhand om ingen anmälan gjorts men du kan alltid ta kontakt med din kvartersvärd när det gäller störningsärenden och prata med hen om detta. Kanske är det fler som upplevt samma sak.

    Samma regler gäller i alla våra bostadsområden.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.