Kan jag ha två tv-apparater kopplade till Must Carry-paket?

Jag har två tv-apparater, hur kan jag se på dessa när jag beställt Must Carry-paketet?
Lina Marknadschef

Kommentarer

  • Hej!

    Must Carry-paketet kan inte kombineras med ytterligare någon digitalbox eller något annat tv-paket. Det innebär att lösningen bara kan användas på en tv-apparat. Till den tv-apparat som du inte har en Must Carry-box till kan det dock finna alternativa lösningar som inte påverkar fibern. Dessa kan vara:
    1. Att använda en bordsantenn, vilken tar in samma kanaler som finns i grundutbudet. Du slipper då att betala månadskostnader, eftersom du enbart behöver betala för utrustningen när du köper den. Kvaliteten på bild och signal varierar från lägenhet till lägenhet, så kolla med en återförsäljare vilka möjligheter som finns för din lägenhet.
    2. Du kan spela upp program och filmer via playtjänster genom en Chromecast eller på en Apple-TV. En Chromecast kopplar du på din TV för att kunna spela upp program och filmklipp från en smartphone, surfplatta eller dator till din tvskärm. Detta kräver att du har trådlöst internet i din lägenhet. En Chromecast kostar enbart vid inköp och har ingen månadskostnad.
    3. Vissa leverantörer har så kallade ”Over the Top”-lösningar som fungerar med Must Carry-boxen. Om du är intresserad av denna slags lösning så hör av dig till olika leverantörer och se om de kan erbjuda denna typ av tjänst.

    Med vänliga hälsningar,
    Ellinor Andersson
    Support Uthyrningen

    genom
    Lina Marknadschef
  • Mediaomvandlaren har ju två tv-uttag, då borde det ju gå att ha ett vanligt abonnemang hos Telenor med box till tv1 och Must carry box till tv2?

  • Hej!

    Även fast mediaomvandlaren har 2 uttag för tv-tjänster, går det inte att kombinera olika abonnemang. Att den har 2 portar för tv beror på att du med hjälp av tvillingkort ska kunna nyttja tv i flera rum.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.