Byter tv-abonnemanget must-carry leverantör?

Hej. Som hyresgäst har jag tv-abonnemang must-carry från Telenor som är gratis. Jag har nu fått ett brev om att leverantör byts och jag kan gå in på openuniverse portal och välja den nya leverantören. Abonnemang avslutas 30 april 2024. Verkar vara Allente(?) som är ny leverantör När jag söker info själv på på Openuniverse.

Kan vi få en information ut på hemsida om byte av leverantör och en liten guide hur beställning sker då gammal info här på forum och hemsida pekar på Telenor med kod?

Mvh
Martin

Kommentarer

  • Hej!

    Vi på Skövdebostäder förstår att detta brevutskick från Telenor väcker många frågor.

    Precis som Telenor skriver kommer deras tv-paket att avslutas och ersättas av en ny leverantör med ett kostnadsfritt tv-utbud.

    Vi håller med dig om att vår hemsida ska uppdateras - detta är inte gjort i nuläget eftersom vi inväntar mer information från Openuniverse, bolaget som äger fibernätet. Vi kommer att publicera information och justera innehållet så snart som möjligt.

    Håll utkik på vår hemsida eller kontakta vårt kundcenter; info@skovdebostader.se, 0500-47 74 00, knappval 2.

    Trevlig helg!

    Jessica Kundcenter
  • Toppen, tack. Med vänliga hälsningar,
    Martin
  • Nu finns det information på vår hemsida gällande bytet av tv-operatör för det kostnadsfria grundutbudet Must Carry; Ny leverantör av gratis-tv | Skövdebostäder (skovdebostader.se)

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.