Hur hyr jag en av Skövde kommuns trygghetsbostäder?

Hej! Söker en lägenhet till min mamma på trygghetsboende i Tidan vid Solgården. Hon är 84 år. Är det kö?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, de hyrs ut via vår vanliga bostadskö. Om hon inte redan står i den är alltså första steget att registrera sig där. Det gör ni lättast via hemsidan, https://minasidor.skovdebostader.se/mina-sidor/logga-in

    När vi får in en uppsagd lägenhet kommer den att läggas ut på vår hemsida. Alla som är intresserade av lägenheten kan då anmäla intresse på den. När lägenheten har legat ute i åtta dagar avpubliceras den och sedan är det köpoängen som styr vem som får lägenheten. Dock har personer som är 90 år eller äldre förtur när det gäller just Skövde kommuns trygghetsbostäder.

    Om du vill kan du och din mamma kryssa i att mailbevaka lägenheterna på Solgården, så missar ni inget som läggs ut. Alla lägenheter hyrs ut via hemsidan, så vi har inget ledigt som inte publiceras där.

    Ifall du har fler frågor eller vill ha hjälp är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0500-47 74 00 eller mejla info@skovdebostader.se

    Lycka till med bostadssökandet!

    Josefine Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.