Vad gäller för +65-boenden?

Hej, jag undrar om ni har någon policy rörande boende för folk med funktionsnedsättningar? Vad jag kan se så är de lägenheter som är anpassade för folk med rörelsebegränsningar enbart tillgängliga för folk över 65?

Kommentarer

  • Hej!

    Trevligt att du hör av dig till oss med din fråga.

    Våra trygghetsbostäder riktar sig särskilt till en äldre målgrupp. Det handlar inte bara om att det är utökad tillgänglighet utan också om andra delar i konceptet som vi ser passar bäst för den målgruppen.

    För hyresgäster som bor hos oss och som har rörelsebegränsningar men inte kan flytta in i ett trygghetsboende finns möjligheten att ansöka om bostadsanpassning via Skövde kommun. Då betalar kommunen för de åtgärder som de anser behöver genomföras för att lägenheten ska fungera för den som bor där.
    Har man ett läkarintyg så kan vi ibland också ta särskild medicinsk hänsyn och då kan man till exempel kanske få möjlighet att flytta till bottenplan om ett hus saknar hiss eller liknande.

    Trevlig helg!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.