När kan jag flytta in tidigast om det står eventuellt tidigare tillträde?

Hej,

Jag ska börja plugga nu i höst och anmält intresse för 1-2 studentlägenheter här på hemsidan, det står tillträde till exempel 2019-12-01 och ev. ledigt från 2019-08-09, när kan jag flytta in tidigast?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Om det till exempel är en studentlägenhet som har tillträde 2019-12-01, men kan vara ledig tidigare från 2019-09-01 innebär det att den nuvarande hyresgästen meddelat oss vid uppsägningen att lägenheten kan vara ledig tidigare än det ursprungliga uppsägningsdatumet.

    När en sökande tackat ja till en lägenhet som den nuvarande hyresgästen sagt kan vara ledig tidigare, frågar vi vilket datum hen önskar flytta in. Säger personen ett tidigare datum kollar vi att den nuvarande hyresgästens önskemål kvarstår och i så fall kan vi skriva den nya hyresgästens kontrakt till det tidigare datumet.

    Vi skriver dock alltid kontrakt till hela månader. Det finns ingen studentlägenhet på vår hemsida som kan vara ledig 2019-08-09, kan du ha råkat blanda ihop "eventuellt ledig tidigare" med sista anmälningsdag?

    Trevlig helg!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.