Hur gör jag när jag sorterar tidningar på Trängenområdet?

Hej. Jag bor på Trängenområdet och såg ett anslag i trappuppgången att man kommer att ta bort tidningsåtervinningen. När i tid är det planerat och vad är orsaken till att den tas bort.
/Ylva
Ylva

Kommentarer

  • Hej Ylva!

    Vi uppskattar att du kontaktar oss.

    Containern är i så dåligt skick att våra entreprenörer inte har möjlighet att tömma den med de fordon de har idag, därför har vi valt att ta bort den helt.
    Containern kommer inte att ersättas med en ny, insamlingen kommer att ske på annat vis.
    Hur den insamlingen kommer att se ut vet vi inte i dagsläget, vi avvaktar information från kommunen.

    Tills vidare hänvisar vi all tidningssortering till närmsta miljöstation, Stora Coop Skövde.

    Tack för att du kärlsorterar!

    Med vänlig hälsning
    Johan Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.