Skolan börjar före 1/9, kan jag få tillträde till lägenheten tidigare?

Jag ska börja studera i Skövde nu till hösten och ska flytta dit. Vissa av studentlägenheterna som finns tillgängliga nu har tillträde den första september. Terminsstarten för mitt program är den 26 augusti. Finns det möjlighet att få tillträde tidigare även fast det inte står när den är ev. ledig och hur kan man ta reda på det?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    Vi skriver enbart kontrakt på hela månader.

    Om du skulle få ett erbjudande på en studentlägenhet och ha önskemål om att få tillträde några dagar eller någon vecka tidigare kan du ta kontakt med nuvarande hyresgäst vars kontaktuppgifter finns i erbjudandemeddelandet och fråga om hen önskar överlämna nycklarna tidigare.
    Det är i så fall en överenskommelse mellan er där det är bra att skriftligt formulera:
    • Hur och när nycklarna överlämnas
    • Hur ni delar på hyran och när den nuvarande hyresgästen ska ha fått betalningen
    Om detta skulle bli aktuellt är det viktigt att kontakta kvartersvärden när du får nycklarna så att hen vet att nycklarna är överlämnade.

    Lycka till med sökandet!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.