Vad gäller kring tapetsering?

Hej. Jag ska flytta in i en av era lägenheter efter årsskiftet och enligt bedömningen ifrån eran fastighetsvärd så är all tapetsering ok i lägenheten.
Enligt min mening så är tapetseringen ok utan att jag kollat så noga, men tapeterna är mindre ok. Dom är helt blommiga på alla väggar i 2 st rum och inte neutrala alls. Vi hade helst önskat att hela lägenheten skulle vara helvit på alla väggar.
Är en eventuell tapetsering något vi själva behöver stå för i form av hyreshöjning eller står ni för det pga att tapeterna ej är neutrala?
Tack på förhand! 😀

Kommentarer

  • Hej Daniella!

    Tack för att du skriver till oss i detta ärende!

    Kvartersvärden gör en besiktning av lägenheten och noterar om det är något som ska åtgärdas. Bland våra standardtapeter finns det många mönstrade tapeter att välja mellan, så det är ok att välja mönstrat.

    Tillsammans med din inflyttningsinformation och besiktningsprotokoll fick du en beställningslista för ditt lägenhetsunderhåll. På listan kan du se kostnader för ett tidigarelagt underhåll.

    Man kan välja att måla/tapetsera på egen hand, arbetet måste vara fackmannamässigt utfört.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.