Är juni och juli alltid hyresfria?

Hej!

Måste man ha bott i en studentlägenhet en viss tid innan man kan få utnyttja de betalningsfria månaderna?
Om jag alltså flyttar in den 1 juli, ska jag behöva betala för juli, eller börja betala från och med augusti?

mvh

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Tack för att du skriver till oss.

    Juni och juli är alltid hyresfria, du behöver alltså inte ha bott i din studentlägenhet en viss period för att det ska börja gälla. Flyttar du in i juli kommer första hyran du betalar in vara för augusti månad (den hyresavin skickas ut i mitten av juli).

    Hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet!
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.