Hur länge får jag bo kvar i min studentlägenhet om jag är sjukskriven?

Hej!

Hur länge får jag bo kvar i min studentlägenhet om jag blir sjukskriven en längre tid och därför inte kan studera?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Uppdaterad information från 1 mars 2024

    Hej!

    Vad kul att du har hittat till vårt kundforum!

    För att bo i sin studentlägenhet krävs ett godkänt studieresultat på minst 15 högskolepoäng per temin. Det vill säga samma krav som CSN har för studiemedel, vilket motsvarar studier på halvfart. Detta gäller under hela studietiden.

    Minst en gång per termin kommer det göras en studiekontroll. Om studiekravet inte uppfylls behöver man komma in med en uppsägning av lägenheten oavsett om man är klar med studierna eller inte. Det finns vissa omständigheter som kan ge dispens och man kontaktar Skövdebostäder uthyrning@skovdebostader.se

    Med vänlig hälsning
    Kristina Kundcenter
    (Uppdaterad )

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.