Hur säger jag upp min p-plats och bokar mig på ny lägenhet?

Hej!

Har lite frågor angående p-plats och lägenhetsbyte.

För det första, hur säger jag upp min parkeringsplats? Hittar ingen information på hemsidan.

Den andra frågan gäller hur man går till väga om man ska flytta ihop med någon och vill flytta till en större lägenhet. Bor just nu i en studentlägenhet och när jag försökte visa intresse för en annan studentlägenhet stod det att det inte gick då jag redan har ett kontrakt. Måste man gå igenom ett lägenhetsbyte? Eller måste man säga upp sin lägenhet innan man kan söka andra?

Mvh Stina

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du hör av dig till oss med dina funderingar.

    Om du vill säga upp din parkeringsplats kan du antingen:
    1. Säga upp via e-signering på Mina Sidor
    2. Ringa kundcenter 0500 - 47 74 00
    Anledningen till att du inte kan boka dig på lägenheter kan vara att du har en omflyttningsspärr på 6 månader. Man behöver inte säga upp eller försöka hitta en annan hyresgäst för att byta lägenhet. Man kan boka sig på lediga objekt via vår bostadskö.

    Du är välkommen att kontakta Kundcenter, 0500 - 47 74 00, info@skovdebostader.se så hjälper vi gärna dig med ditt ärende.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.