Priser och lägenhetsstorlekar på Fältspalten?

Hej
Jag undrar om man skulle kunna få lite information om Fältspalten trygghetsbostäder.
Jag söker priser på hyra och vad det finns för storlekar på lägenheterna. Finns det någon "service personal " alt sjuksköterska som jobbar där med.
Tack på för hand
Mvh
Annette

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du är intresserad av Fältspaten, självklart kan du få mer information.

    Här är en bild som visar storlekarna för lägenheterna på Fältspaten:

    Hyran för ettorna är cirka 6000 kr i månaden, runt 8000 kr för tvåorna och ungefär 9000-9500 kr för treorna.

    Trygghetsbostäder är i stort sett vanliga lägenheter, fast de är lite extra anpassade för äldre. Det finns alltså ingen servicepersonal som det gör på äldreboenden.

    En grundförutsättning är att du måste vara 65 år eller äldre* för att kunna skriva kontrakt på en trygghetsbostad. Lägenheterna ligger i markplan eller nås med hiss och är utrustade med breda dörrar och låga trösklar. Det finns också gemensamhetslokal(er) som man kan nyttja.

    På Fältspaten finns det trygghetsvärdar som bland annat håller i aktiviteter och fixar i trädgården, de är på plats 7-16 på vardagar och 9-12 på söndagar.

    *70 år för Skövde kommuns trygghetsbostäder; Bagaren, Boken, Käpplunda gärde, Billingsdal (Timmersdala) och Solgården (Tidan)

    Hoppas att den här informationen gav svar på dina funderingar!

    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.