Välkommen till Skövdebostäders kundforum! Vi svarar på din fråga inom tre arbetsdagar.
Detta är ett publikt forum, här svarar vi på dina allmänna frågor.
För privata ärenden, kontakta vårt kundcenter, info@skovdebostader.se eller ring 0500-47 74 00.
Börja gärna med att se om din allmänna fråga redan är besvarad. Om det gäller en felanmälan, logga in på "Mina sidor".
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Genom ett starkt och långsiktigt engagemang för våra fastigheter, områden och staden i stort bidrar vi till positiv utveckling för ett hållbart och tryggt Skövde. Vi är medlemmar av Sveriges Allmännytta och ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Vi har drygt 5 500 bostäder och är Skövdes största hyresvärd.
Våra drygt 100 medarbetare arbetar nära våra kunder, och tillsammans med dem skapar vi trygga och trivsamma hem för alla. Hem för dig. Nu och i framtiden.
Hej!
Trevligt att du vänder dig till oss i detta frågeforum.
Jag bifogar en användarmanual för hur man hanterar porttelefonen.
Den funktionen som du efterfrågar är markerad.
Ringa till lägenheten från porttelefonen:
- Tryck på knapp enligt pil i display, alfabetet visas, välj bokstav som efternamn börjar på och tryck på valknapp intill, efternamnet syns, tryck på valknapp intill. Det ringer på de telefonnummer som angivits till oss. Det går att registrera 2 olika telefonnummer.
Svara i telefonen:- Släppa in besökare, tryck * eller 5 på telefonen.
- Inte släppa in besökare, tryck # på telefonen eller lägg på luren.
När läsaren lyser rött:Läsaren lyser grönt.
Kl. 22.00 – 06.00 går det inte ringa enligt ovan. Besökaren får då slå det registrerade telefonnumret via knappsatsen. Detta för att förhindra ”busringning” nattetid.
Användning av nyckelbricka vid entrédörr:
- Håll nyckelbrickan framför läsaren.
- Vid godkänd bricka lyser läsaren grönt. Låset öppnar sig.
- Vid inte godkänd bricka lyser läsaren rött. Kontakta kvartersvärden för åtgärd.
Med vänliga hälsningar