Hur släpper jag in någon genom porten när de ringer mig via porttelefonen?

Hur släpper jag in någon genom porten när de ringer mig via porttelefonen? Jag bor på Henriksbergsgatan.

Kommentarer

  • Hej!

    Trevligt att du vänder dig till oss i detta frågeforum.

    Jag bifogar en användarmanual för hur man hanterar porttelefonen.
    Den funktionen som du efterfrågar är markerad.

    Ringa till lägenheten från porttelefonen:

    • Tryck på knapp enligt pil i display, alfabetet visas, välj bokstav som efternamn börjar på och tryck på valknapp intill, efternamnet syns, tryck på valknapp intill. Det ringer på de telefonnummer som angivits till oss. Det går att registrera 2 olika telefonnummer.
    Svara i telefonen:
    1. Släppa in besökare, tryck * eller 5 på telefonen.
      Läsaren lyser grönt.
    2. Inte släppa in besökare, tryck # på telefonen eller lägg på luren.
    När läsaren lyser rött:
    Kl. 22.00 – 06.00 går det inte ringa enligt ovan. Besökaren får då slå det registrerade telefonnumret via knappsatsen. Detta för att förhindra ”busringning” nattetid.

    Användning av nyckelbricka vid entrédörr:
    1. Håll nyckelbrickan framför läsaren.
    2. Vid godkänd bricka lyser läsaren grönt. Låset öppnar sig.
    3. Vid inte godkänd bricka lyser läsaren rött. Kontakta kvartersvärden för åtgärd.
    Med vänliga hälsningar
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.