Varför får jag olika placeringar på olika lägenheter?

Varför är placeringsnummer olika för olika lägenheter?
När jag har gjort intresseanmälan på en lägenhet har jag fått svar att annan sökande fått erbjudandet och att jag har placering nummer 21.
Nästa lägenhet jag anmält intresse för fick jag placering 35 på, varför minskar det inte?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Anledningen till att dina placeringar inte ständigt blir bättre för varje ny lägenhet du anmäler intresse på beror på att varje lägenhet får sin egen kö som består av de sökande som anmält intresse för just denna lägenhet. Vilken placering du får på respektive objekt beror då på hur många köpoäng de andra som anmält intresse för just den lägenheten har.

    På lägenheten där du hamnade på plats 21 hade alltså de andra som anmält intresse för lägenheten lägre köpoäng i förhållande till dig, och därför fick du en bättre placering. Lägenheten som du hamnade på plats 35 på hade fler sökande till denna lägenhet högre köpoäng än vad du hade, därför fick du en sämre placering.

    Ha en bra dag!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.