Får jag ta bort persiennerna?

Hej,

Ni ansvarar inte för de persienner som finns i min lägenhet och nu har de gått sönder. Får jag ta bort persiennerna i fönstren och sätta jalusier på insidan av fönstren istället? Eller måste jag laga de befintliga persiennerna?

Kommentarer

  • Hej!

    Vad bra att du hör av dig med din fråga.

    Ja, det är ok att du tar bort persiennerna.

    Rådfråga gärna din kvartersvärd innan du monterar jalusier på insidan av fönstren om du behöver borra eller göra nya hål.
    Eftersom om monteringen av jalusier medför många hål kan du få återställa dessa när du flyttar från lägenheten.

    Önskar dig en trevlig onsdag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.