Måste man bo i det område man söker parkeringsplats?

Hej!

Jag undrar om man måste bo vid det området man söker parkering? Jag bor vid Ekedal men här finns inga parkeringar. Kan jag söka i andra områden som till exempel Östermalm?
Mvh
Rita

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för en bra fråga.

    Om man inte är hyresgäst i området där p-platsen är belägen kan man bara få en parkering om det är en p-direkt. Vid ett eventuellt kontrakt läggs det in en 1-månadsklausul som gör att Skövdebostäder har rätt att säga upp parkeringen med 1 månads varsel om hyresgäst i området som i dagsläget inte har parkering är i behov av parkering.

    Om du är inloggad på dina "Mina sidor" kan du se om en parkering är en p-direkt med hjälp av denna symbol .

    Lycka till!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.