Kö för p-plats/garage?

Hej.
Finns ju ingen kö för parkering och garage på hemsidan.
Både Lidköping och Mariestad köar man ju och samlar poäng till både parkering och lägenhet. Separat kö för varje. Men på er hemsida går det ju inte ens att söka om det finns ledig parkering eller garage till den fastigheten man lämnar intresseanmälan på. För finns det inte parkering eller garage ledigt vid fastigheten har jag ju lämnat intresse anmälan i onödan.... Lite moment 22. Får man alltså en lägenhet med sedan Inte får parkering får man ju säga upp lägenheten för att hoppas att man får parkering på nästa ställe. När man i kommunala bostadsbolagen i Mariestad och Lidköping kan se om det finns parkering och kan göra intresseanmälan på den samtidigt eller tom innan intresseanmälan för bostad. Vilket ju underlättar väldigt.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss.

    Hos oss på Skövdebostäder kan man ställa sig i kö för en parkering först när man har ett bostadskontrakt. Man står då bara i parkeringskö för just det område som man ska bo i.

    Tillgängligheten av parkeringar kan variera mellan olika områden, på vissa områden finns det gott om parkeringar och andra kan det vara väntetid för att få en plats. Vi tillämpar i första hand en parkering per hushåll.

    När man har fått ett erbjudande på en lägenhet kan man få reda på hur parkeringssituationen ser ut just i det området och man har då möjlighet att tacka nej till erbjudandet om man så önskar.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.