Kan man överlåta sitt hyreskontrakt?

Hej jag undrar om det är möjligt att överlåta hyreskontraktet till min partner vid en ev. skilsmässa om personen har betalningsanmärkning,i övr har fast heltidsarbete

Kommentarer

  • Hej!

    Det är möjligt att överlåta lägenheten till sin partner, men det krävs då att man har varit sammanboende i minst tre år. Vi kan däremot inte ta ställning till betalningsanmärkningarna förrän vi har hela bilden kring ekonomin. Skulle det bli aktuellt med överlåtelse ber vi er kontakta Bobutiken eller någon utav våra uthyrare för att diskutera er ekonomiska situation.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.