När ska jag börja söka studentlägenhet?

Eftersom jag knappt suttit i kön i ett år så är vanlig lägenhet svårt att tänka sig få. Jag ska ändå studera på högskolan till hösten så att skaffa studentlägenhet är prio ett!

Jag ser nu att de studentlägenheter som kommit ut nyligen har inflyttning nära eller efter jag isåfall börjar skolan, men man måste ju ha antagningsbesked för att komma in?

Ska jag tacka ja till studentlägenheter innan jag fått beskedet i juli, eller måste jag vänta till juli innan jag tackar ja till nånting?
Lucas

Kommentarer

  • Hej Lucas!

    Tack för din fråga.

    För att få skriva och inneha ett studentbostadskontrakt hos Skövdebostäder måste du ha fått ditt antagningsbesked på minst 15 högskolepoäng per termin.

    Om du ansökt men ännu inte blivit antagen kan du därmed inte skriva kontrakt.

    Önskar dig en fin dag!
    Alva Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.