Åldersförtur på Mossagården?

En 66år med högre poäng än tex jag som är 80år med lägre poäng, har åldern någon betydelse här om vem som får lgh?
I princip kan alla lgh gå till yngre pensionärer och vi gamlingar blir utan. Hur fungerar det?

Kommentarer

  • Hej Anita!

    Tack för att du skriver till oss.

    För att kunna anmäla sitt intresse för lägenheterna på Mossagården behöver man vara 65 år eller äldre. Lägenheterna förmedlas efter köpoäng, det kommer inte att finnas någon åldersförtur.

    För Skövde kommuns trygghetsbostäder* är åldersgränsen 70 år och de som är 90 år eller äldre har förtur. Därefter går det på köpoängen.

    *Bagaren, Boken, Käpplunda gärde, Billingsdal (Timmersdala) och Solgården (Tidan).

    Med vänlig hälsning,
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.