Kan man måla om innedörrar i lägenheten?

Hej
Innerdörrarna i min lägenhet är otroligt slitna, skavda och ser inte alls kul ut. Är det tillåtet att måla dessa? Eller kan man på något sätt få dessa iordning gjorda/målade?

Kommentarer

  • Hej!

    Dörrar behandlas i samband med målning/tapetsering. Om dörrarna sedan tidigare är vitmålade så vitmålas de alternativt garbinolbehandlas (olja) om de är träfärgade.

    Rekommenderas inte att göra egen åtgärd då det eventuellt kan debiteras vid en eventuell avflytt vid bristfälligt utförande.

    Är det större skador/defekter, kontakta din kvartersvärd.

    Önskar dig en trevlig dag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.