Mail om Studieintyg

Hej!
Fick ett mail från vad som verkar vara Skövdebostäder om att logga in på "Studboadmin" för att skicka in studieintyg, är detta riktigt eller ett phishing mail? Har inte behövt göra innan så känns väldigt konstigt och vill inte logga in på någon skum hemsida.
Alex

Kommentarer

  • Hej Alex!

    Det är ett riktigt mejl.

    För att få bo kvar som student måste du ha klarat 15 Högskolepoäng eller motsvarande halvtidsstudier och vara registrerad på kurser under innevarande termin. Från och med 2024 kommer en studiekontroll göras minst en gång per termin för att se att studiekravet uppfylls.

    Du behöver ladda upp giltiga intyg i vårt administrationssystem, studboadmin, som är länkat i det mejl du fick.

    Giltiga intyg kan vara resultat och registreringsintyg från ladok, eller betygs- och registreringsdokument från din utbildningsanordnare eller studievägledare som intygar avklarade studier och studieregistrering.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Alva Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.