Kötid för specifika bostadsområden?

Förr kunde man se ungefärlig kötid för de olika bostadsområdena. Är det borttaget för att bostadsköerna ökat kraftigt och därmed även väntetider?

Kommentarer

  • Hej!

    Förut hade vi kötider per lägenhetsstorlek per område. Det vi märkte var att dessa blev missvisande och inte stämde då underlaget kunde vara så olika. På vissa lägenhetsstorlekar kanske det var en handfull lägenheter som statistiken för det senaste året byggde på medan det så klart i andra fall fanns ett stort underlag. Att gå längre tid tillbaka för att få med fler lägenheter blev också missvisande eftersom söktrycket ändrats så under den tiden.

    Vi arbetar på att hitta ett bra sätt att presentera kötider, så att den som söker kan få förståelse för var det är längre kötider och var det är kortare kötider.

    På frågan om hur lång tid man behöver stå i kö så svarar vi just nu mellan fyra och åtta år. Sen kan det vara så att man får en lägenhet snabbare om man kan tänka sig en av de dyrare och det kan ta mycket längre tid om man vill ha en specifik lägenhet. Allt hänger ju på vilka lägenheter som blir uppsagda.
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.