Kan man hyra en studentlägenhet under en kort period?

Hejsan!

Jag läser barnmorskeprogrammet vid högskolan i Skövde men bor i en annan stad. Jag undrar nu om det finns möjlighet att hyra en studentlägenhet för en kortare period då jag har min praktik på sjukhuset? Exempelvis mitten på mars till mitten på maj 2021.

Vänliga hälsningar
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Vad kul att du vill bo hos oss!

    Nej, vi hyr inte ut studentlägenheter på kort tid, tänk på att när man tecknar ett kontrakt har man tre månaders uppsägningstid.

    Det är bostadskön som styr vilka som får erbjudande på våra studentlägenheter, den person som har högst köpoäng. Du kan söka våra lediga lägenheter på vår ​hemsida​​​.

    Om du inte står i vår bostadskö då kan du registrera dig här. Du kan registrera dig både för student- och reguljära lägenheter.

    Kolla gärna på Blocket om det finns någon som tillfälligt vill hyra ut sin lägenhet.

    Du kan söka lediga lägenheter hos andra bostadsbolag, här är listan som Skövde Kommun har på sin hemsida.

    Lycka till med ditt sökande!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.