Hur fungerar köplaceringen?

Hej!

Jag söker studentlägenhet men blir hela tiden placerad i kö. Jag undrar om de som står före mig i kön ockå har placerat samma lägenhet som första val?
Alltså: Om jag står har placering 5 tex, har de andra före mig också prioriterad den lägenheten som förstahandsval - eller kan det vara så att de eventuellt står i kö till en annan lägenhet också och erbjuds andra lägenheter?

Tack!

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss.

    När man är den person som har högst köpoäng på en lägenhet som man har
    anmält intresse på får man ett erbjudande, man har då tre dagar på sig att tacka ja eller nej.

    Om du har första placering på flera lägenheter får du erbjudande på den lägenhet som har din bästa prioritering. Du prioriterar lägenheterna i den turordning som du helst önskar när du anmäler intresse på lediga studentlägenheter.

    Tackar man ja till erbjudandet, skickas det ett kontraktsmejl där man ska mejla uthyraren sitt antagningsbesked/registreringsintyg och hur man vill signera kontraktet, antingen via e-signering eller via post.

    Lycka till med sökandet!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.