Hur många köpoäng kan man ha?

Hej! Hur många köpoäng kan man samla på sig som mest?

Jag kommer troligtvis inte börja studera i Skövde förrän ett bra tag framöver, men jag tänkte ha god framförhållning.

Om jag flyttar in i en studentlägenhet och vill flytta till en vanlig lägenhet efter att jag har studerat klart, nollställs mina poäng då? Bör jag samla poäng under tiden som jag studerar då för att kunna försäkra mig om en vanlig/annan lägenhet när jag har studerat klart?

Hälsningar
Mikael

Kommentarer

  • Hej!

    Det finns ingen övre gräns för hur många köpoäng man kan ha.

    Vi har dels en vanlig bostadskö och dels en kö för studentlägenheter. Att ha god framförhållning är jättebra och jag skulle rekommendera att du ställer dig i båda. Du registrerar dig via vår hemsida och man samlar ett köpoäng per dag. Om du skulle få en studentlägenhet nollställs dina köpoäng i studentkön när du skriver kontrakt, men du har kvar dina poäng i den ordinarie bostadskön.

    Lycka till!
    Josefine Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.