Är köpoäng enda chansen att få tillgång till lägenhet?

Hej!

Går ni endast på köpoäng när ni letar hyresgäster eller har ni jobb/inkomst i åtanke också när ni fördelar lägenheterna?

Mvh Axel

Kommentarer

  • Hej Axel!

    Vad kul att du kontaktar oss med dina funderingar.

    Ja, det är köpoängen som styr vilka som får erbjudande.
    Här kan du läsa om vår uthyrningspolicy och vilka krav vi har för att man ska få hyra en lägenhet hos oss.

    Hoppas att du hittar en lägenhet som passar dig!
  • Gäller detta även vid sk trygghetsboende för pensionärer.
  • När det gäller Skövdebostäders trygghetsbostäder: Fältspaten, Norra Aspövägen 2, Gamla skolan & Mossagården är det endast köpoängen som styr vilka som får erbjudande.

    Vi hjälper Skövde kommun att hyra ut deras trygghetsbostäder: Bagaren, Boken, Käpplunda gärde, Billingsdal & Solgården.
    På dessa lägenheter har de som är 90 år förtur och därefter går vi på köpoäng.

    Jessica Kundcenter
  • Hej, hur får man köpoäng. Har stått sedan 2017 och har bara drygt 2000 poäng. Någon sa att man får en poäng om dagen, är det så?

  • Det stämmer att man får en köpoäng per dag när man är registrerad i vår bostadskö. Att vara registrerad i vår kö kostar inget och det enda man behöver göra för att få behålla sina köpoäng är att förnya sin intresseanmälan minst en gång var tolfte månad.
    Jessica Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.