Behöver jag förnya min plats i bostadskön?

Hej,
Jag har funnits i bostadskö hos Skövdebostäder under ett bra tag. Jag undrar om man behöver förnya detta någon gång eller räcker det med att avvakta ev erbjudanden?

Kommentarer

  • Hej!

    Detta är en bra fråga.

    När man är registrerad i någon av våra bostadsköer, måste man förnya sin intresseanmälan minst en gång var tolfte månad för att få behålla sina köpoäng och sin plats i kön. Vi har 2 olika bostadsköer, en för vanliga lägenheter och en för studentlägenheter.

    När man aktivt söker lägenhet måste man själv anmäla intresse på de lägenheter som man är intresserad av för att ha en möjlighet att kunna få ett lägenhetserbjudande.

    Behöver man hjälp att anmäla intresse kan man ringa vårt Kundcenter.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.