Kan jag överta en annan persons lägenhetskontrakt?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Skövdebostäder godkänner som regel inte överlåtelser, förutom vad som anges i Hyreslagen. Kontraktsinnehavaren kan i särskilda fall överlåta kontrakt till make/maka/partner.
    För att bli godkänd för överlåtelse krävs att du och din partner levt under äktenskapslika förhållanden och varit folkbokförda på samma adress i minst tre år.
    Den nya avtalsparten måste uppfylla Skövdebostäders grundkrav.
    Bästa svaret
  • Om ens barn fyllt 18 år och vill ta över lgh? Bott med förälder i bostaden det gäller?
  • Hej Karin!

    Fyll gärna i en ansökningsblankett gällande överlåtelse av lägenhet till oss, så får våra uthyrare avgöra om överlåtelsen godkänns eller ej.
    Jag bifogar en sådan ansökningsblankett till detta inlägg.

    När ni fyllt i blanketten kan ni välja mellan att:
    • Mejla den till vår infomejl info@skovdebostader.se
    • Lämna den i brevlådan utanför vår entrédörr på Drottninggatan 2A i Skövde
    • Posta den till oss på: AB Skövdebostäder, Box 303, 541 27 SKÖVDE
    Glöm inte att bifoga ett intyg på vart personen som nu står på kontraktet ska flytta.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.