Kan man hyra bostad om man har inkassoskuld?

Hej!

Kan man få hyra av er även om har inkasso skulder som man skötsamt betalar av på ?

Kan man snabbare få hyra av er vid en separation med sin sambo?

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss så att vi kan svara dig på dina frågor.

    Vi gör alltid en kreditupplysning innan vi skickar ut ett erbjudande på en lägenhet, max en gång var tolfte månad. Visar kreditupplysningen betalningsanmärkningar eller skulder kommer vi inte att erbjuda någon lägenhet i detta läge. Man blir spärrad i 12 månader från att anmäla intresse på våra lägenheter, men man behåller sina köpoäng (förutsatt att man uppdaterar sin intresseanmälan en gång var tolfte månad).

    När spärren har släppt kan man åter anmäla intresse på lägenheter, blir man då aktuell för ett erbjudande tas en ny kreditupplysning och det görs en ny bedömning.

    Vi har inga förturer vid separationer eller liknande, det är bostadskön som styr vilka som får erbjudande på våra lägenheter, det är de 5-8 personer med högst köpoäng och godkänd kreditupplysning.

    På vår hemsida kan man läsa mer om vår uthyrningspolicy; https://www.skovdebostader.se/sok-ledigt/sa-funkar-bostadskon/

    Ha en trevlig dag!

    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.