Kan man få timer installerad i dusch och spis när man är pensionär?

Jag har den gamla spisen med plattor och önskar få timer till den.
Likaså i duschen. Detta för att om något skulle hända så minimeras risken för eldsvåda och översvämning.

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss så att vi kan berätta hur man ska gå tillväga.

    För att få bidrag till en bostadsanpassning, vilket detta är, måste en arbetsterapeut, sjukgymnast eller annan sakkunnig skriva intyg angående funktionsnedsättning och problem.

    Man kan ansöka om en bostadsanpassning via Skövde Kommun, https://www.skovde.se/bygga-bo/bostadsanpassning/ .

    Trevlig tisdag!

    Jessica Kundcenter
  • Hej Jessica
    Tack för svaret. Jag hade nog själv en aning om att det var som du skrev, alltså att detta är bostadsanpassning och kommunen ska hjälpa till. Varför jag frågade var att jag läste om att i nya lägenheter finns detta redan från början.

    Med vänlig hälsning
    Nan

  • Tack för svaret. Jag läste i tidningen om att i nya lägenheter finns detta redan installerat, därav frågan.
    Mvh
    Nan Apelqvist
  • Hej!

    I nuläget ingår normalt vägguttag med timer i kök i våra nyproduktioner, men det är inget myndighetskrav. Vi har ingen timer på spis eller vatten i våra produktioner, med undantag för Fältspaten där det finns spistimer.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.