Kan jag ansöka om dispens för att kunna bo kvar i min lägenhet?

Jag kommer inte att kunna registrera tillräckligt med poäng denna terminen men ska fortsätta mina studier. Kan jag ansöka om dispens för att få bo kvar?

Therese

Kommentarer

  • Hej Therese,

    Tack för din fråga.

    Du har rätt att ansöka om dispens max en termin.

    Skäl för dispens
    • Uteblivet studieresultat/ Intyg från studievägledare/kursansvarig att studierna ska fortsätta
    • Föräldraledighet/ Intyg om föräldrapenning från Försäkringskassan
    • Frivillig militärtjänstgöring/ Intyg från Försvarsmakten eller motsvarande
    • Arvoderat heltidsarbete på studentkåren/ Anställningsintyg
    • Medicinska skäl/ Läkarintyg
    För att kunna behandla din ansökan behöver den vara komplett med de intyg som krävs, se ovan. Handläggningstiden kan uppgå till tre veckor, under semesterperioden kan det röra sig om längre tid.

    Vi kommer inte att godkänna studieuppehåll som anmäls i efterhand utan det ses som ett avsteg från uthyrningsreglerna.

    Blankett för ansökan om dispens

    Intyg om återupptagna studier ska skickas in till Skövdebostäder, uthyrning@skovdebostader.se

    Önskar dig en fin dag!
    Skövdebostäder

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.