Kan en partner som inte studerar flytta in i samma studentlägenhet?

Hej,

Om man har en studentlägenhet och själv studerar på högskolan, kan en kompis, sambo eller partner flytta in under studierna och bo tillsammans med den som studerar? Undrar för att själv ska jag studera på högskolan och min partner kommer hit till Sverige för att bo här tillsammans med mig, vilket inträffar under min studietid.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, det går bra att din sambo bor tillsammans med dig i din studentlägenhet.

    Lycka till med dina studier!
  • Hej om jag och min vän går på samma gymnasium får vi då bo i samma studentlägenhet?//Anonym
  • Hej!

    Man måste vara antagen på Högskolan i Skövde för att kunna teckna ett kontrakt för en studentbostad.

    Om du är registrerad i vår kö för reguljära (vanliga) lägenheter kan du anmäla intresse på dessa lägenheter via vår hemsida.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter
  • Hej!

    Är det tillåtet att en kompis eller syster bor i en studentlägenhet tillsammans med den studerande?

    Aisha
  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, det går bra att en kompis eller syster bor tillsammans i studentlägenheten med den som är antagen och studerar på högskolan.

    Med vänlig hälsning
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.