Kan man slänga större kartonger i källsorteringen?

Hej!

Vart kan man kasta större kartonger till möbler? Bör man gå till återvinningscentralen med dem, eller går det att lägga vid era källsorteringsstationer?

Kommentarer

  • Hej!

    Om det finns källsortering i området där du bor kan du slänga kartongerna där.

    Är det stora mängder får du gärna åka till återvinningscentralen i stället. Källsorteringen som vi har i området skall användas till normala mängder av hushållssopor.

    Hoppas att det går bra med återvinningen.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.