Planerar att vilja flytta om ett tag, när ska jag börja att anmäla intresse på lägenheter?

Jag söker en lägenhet och vill lägga en intresseanmälan, men kan inte flytta in under det datumet som är angivet, vilket just nu är 1 Maj på en del, jag kanske vill flytta in i höst/vinter 2019 men ändå förbereda mig i god tid och även checka av lägenheten innan jag bestämmer mig för flytt. Hur ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej!

    Vad bra att du hör av dig till oss så att vi kan svara dig.

    Eftersom det är tre månaders uppsägningstid på lägenheter är inflyttningsdatumet just nu 1/5 eller 1/6. När en lägenhet sägs upp läggs den ut på hemsidan inom cirka ett dygn.

    Om lägenheten är ett dödsbo är det en månads uppsägningstid.

    Om du söker lägenhet längre fram i höst, ska du avvakta något med att anmäla intresse.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst, ring 0500-47 74 00 eller mejla info@skovdebostader.se
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.