Hur lång tid kan det ta innan det skrivs kontrakt på en lägenhet?

Hej!
Hur lång tid kan det ta innan det skrivs kontrakt på en lägenhet, jag har anmält intresse på en lägenhet som jag förut var 62 på och nu köplats 40, de har gått kanske 2 veckor, så min fråga är vad är de längsta man kan behöva vänta och vad gör att så många tackar nej?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du skriver till oss.

    Det är svårt att svara på hur lång tid som det tar innan någon skriver kontrakt på en lägenhet, det beror på hur snabbt vi får ett ja-tack till lägenheten.

    En anledning till att flera personer tackar nej till ett lägenhetserbjudande kan till exempel vara att man inte har uppmärksammat att lägenheten har ett tidigt inflyttningsdatum.

    Efter att en uppsagd lägenhet har legat publicerad på vår hemsida, skickar vi erbjudande till mellan 5-8 personer, de som har anmält intresse på det specifika objektet och som har högst köpoäng och en godkänd kreditupplysning. De har då en vecka på sig att svara på erbjudandet.

    Om ingen av dem tackar ja till lägenheten, skickas det ut ett till lägenhetserbjudande till nästa 5-8 personer som är på tur. Detta medför att det kan ta en tid innan lägenheten blir uthyrd.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.