Behöver man köpa en egen router till sin studentlägenhet?

Hej!

Jag kommer eventuellt att flytta in i en studentlägenhet i Skövde till hösten och undrade om man behöver köpa en egen router (är medveten om att man får internet via studentnätet) eller om man får en från Skövde bostäder? Skulle vara fantastiskt att veta det så att jag vet hur jag ska gå tillväga.

MVH
Diego

Kommentarer

  • Hej Diego,

    Kul att du söker lägenhet hos oss!

    Du behöver köpa en router eller använda en kabel för att få tillgång till internet via studentnätet. För att hitta en passande router går du enklast via SHS (studentnätet vid Högskolan i Skövde). Detta gäller för samtliga studentområden utom Kurortsvägen 10 och Gamla skolan.

    På Kurortsvägen 10 och Gamla skolan levereras dina fibertjänster via Open Universe. För att få en bredbandsuppkoppling behöver du teckna ett abonnemang via dem innan du flyttar in. I hyran ingår ett antal digitala tv-kanaler med HD-kvalitet.

    Mer information om bredbandstjänsterna via Open Universe och hur du beställer en digitalbox för att få in de kostnadsfria kanalerna hittar du under Tv, internet och telefoni.

    Hoppas att den här informationen var till din hjälp!
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.