När kan jag flytta in?

Hej!

Jag kommer att studera i Skövde universitet till hösten och kommer att söka efter en lägenhet till studiestarten men jag är lite osäker hur exakt inflyttningsdatumet fungerar. Helst skulle jag vilja flytta in efter den 10e Augusti men på annonserna står det den 1a.

Tacksam för ett snabbt svar!

Kommentarer

  • Hej!

    Trevligt att du vill studera här i Skövde.

    Studentlägenheterna hyrs ut från och med den 1:a i månaden.

    Det är tre månaders uppsägningstid. Det kan finnas möjlighet att flytta in tidigare än uppsägningsdatumet om nuvarande hyresgäst har det önskemålet, denna information kan du se när du anmäler intresse på en lägenhet.

    Lycka till med dina kommande studier!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.