Kan man hyra ut sin studentlägenhet i andrahand till någon som inte studerar på högskolan?

Kommentarer

  • Hej Joel!

    Tack för din fråga.

    Nej det kan du inte göra.
    Vill du ansöka om att hyra ut din studentlägenhet i andra hand måste andrahandshyresgästen också vara antagen vid Högskolan i Skövde och studera minst 15 högskolepoäng per termin. Detta gäller under hela studietiden. I ansökan behöver detta styrkas med ett giltigt antagningsbevis.

    Med vänlig hälsning
    Stina Kundcenter
    (Uppdaterad )

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.