Får man ha husdjur i studentlägenheterna?

Hej!

Får man ha husdjur i studentlägenheterna?

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du hör av dig till oss.

    Ja, det är tillåtet att i rimlig omfattning ha husdjur i en studentlägenhet så länge det kan skötas på ett sätt så att det inte stör dina grannar.

    Att ha husdjur i korridorsrum är inte att rekommendera.

    Löst springande husdjur kan innebära stora problem i ett bostadsområde. Om det är en hund ber vi dig att tänka på att alltid plocka upp hundbajset.

    Inom Skövde kommun krävs särskilt tillstånd för att ha orm.
    Om du har frågor kring det, kontakta Miljö- och hälsoskyddsförvaltningen 0500-49 80 00.

    Ha en trevlig dag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.