Hur stor chans är det att jag får en studentlägenhet?

Hej!
Jag söker just nu studentlägenhet hos er då jag blivit antagen till Högskolan i Skövde.
Jag undrar hur troligt det är att jag får en studentlägenhet till skolstart?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Det är svårt att svara på hur många köpoäng som krävs för att bli erbjuden en av våra studentlägenheter, då det varierar mycket från år till år, men även från vecka till vecka.
    I samband med terminsstart brukar det vara extra högt söktryck på våra studentlägenheter.
    När vi har lediga studentlägenheter är de normalt publicerade på hemsidan fredag till måndag.

    Vi kan aldrig på förhand veta hur många studentlägenheter som kommer att sägas upp framöver, vilket innebär att vi inte vet hur många lägenheter som kommer att bli tillgängliga för uthyrning och som de sökande kommer att konkurrera om. Det kan även tillkomma nya personer som börjar att söka lägenhet eftersom antagningsbeskeden kommer vid två tillfällen och reservplatser kan tillsättas löpande hos högskolan.

    Vi uppmanar dig som blivit antagen till högskolan att söka lägenhet på annat håll, samtidigt som du söker hos oss. Läs tips inför lägenhetssökandet på Högskolan i Skövdes hemsida.

    Från 1 mars 2024 har vi nya regler för att kunna skriva kontrakt på en studentlägenhet. Mer om det kan du läsa här

    Lycka till med sökandet!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.