Hur länge får man bo i en studentlägenhet?

Om jag till exempel tar studieuppehåll i ca 1 år, får jag fortfarande vara boende i min studentlägenhet som jag har bott cirka 2 år i? Förutsatt att jag planerar studera vidare efter uppehållet.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,

    För att få hyra eller bo kvar i en studentbostad måste du vara antagen på Högskolan i Skövde på minst 15 högskolepoäng eller ha klarat 15 högskolepoäng vilket motsvarar halvtidsstudier.

    Om du inte är student måste du säga upp din lägenhet. Din uppsägningstid är tre hela kalendermånader.

    Med vänlig hälsning
    Kristina Kundcenter
    (Uppdaterad )

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.