När får jag besked om jag fått en studentlägenhet?

Hej,

Jag har sökt lite studentbostäder hos er och undrade ungefär hur lång tid det brukar ta att få svar på om man kommer få lägenheten eller inte efter sista svarsdatumet? 😀

Kommentarer

  • Hej!

    Vad kul att du har hittat till vårt kundforum.

    Dagen efter sista ansökningsdatum börjar en uthyrare gå igenom listan med lägenheter och skickar erbjudande i tur och ordning till de med högst köpoäng. Sen har den personen 3 dagar på sig att svara på erbjudandet, tacka ja eller nej. Tackar hen nej går vi vidare och erbjuder nästa person. Detta gör att det kan ta lång tid innan man får ett erbjudande om man inte är den med bäst kötid.

    När du fått erbjudande för studentlägenhet och tackar ja så får du ett mejl dagen efter sista svarsdatumet med information om kontraktet.

    Hoppas att du hittar en lägenhet som passar dig!
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.