Hur hyr jag en lägenhet på nyproducerade Kurorten?

Skövdebostäder

Kommentarer

  • Såhär får du en lägenhet på Kurortsvägen 10:

    1.Ställ dig i studentbostadskön.
    Vi går efter poängen i studentbostadskön när vi hyr ut nyproduktionen på Kurorten. Du får ett köpoäng per dag du står i kön. Om du redan har en aktiv intresseanmälan i studentbostadskön kan du hoppa över detta steg.

    2. Anmäl dig på lägenheterna och prioritera.
    Outhyrda lägenheter läggs ut en gång i veckan, vanligtvis mellan fredag till måndag. Du logga då in på Mina sidor och anmäler dig på de objekt du är intresserade av. Du kan anmäla dig på hur många du vill – men tänk på att det bara ska vara lägenheter du kan tänkta dig att bo i.

    Prioritera också i vilken ordning du är intresserad av dem. Detta kan du göra i lugn och ro under de dagar som lägenheterna är publicerade.

    3. Vi skickar erbjudanden
    Om du har längst kötid på en eller flera studentlägenheter du anmält intresse för får du erbjudande på den lägenhet du prioriterat högst. Du kan endast få ett erbjudande per uthyrningsomgång – och med uthyrningsomgång menar vi de lägenheter som ligger ute samma vecka. Erbjudandet skickas normalt via e-post (håll koll ifall det hamnar i skräpposten) men går också att se på Mina sidor. Tackar du nej till detta erbjudande kommer du inte att få något nytt erbjudande från samma uthyrningsomgång. Anmäl därför intresse endast för de lägenheter du verkligen är intresserad av.

    Ditt svar på lägenhetserbjudandet ska normalt lämnas inom två dagar - och du ser på Mina sidor hur lång tid du har på dig. Enklast svarar du också via Mina sidor. Vid Nej tack eller om svar inte lämnas inom angiven svarstid, skickas erbjudandet vidare till nästa person på tur.

    4. Du skriver kontrakt
    När du tackar ja på erbjudandet tackar du ja till kontraktet. Först ombeds du då mejla in antagningsbesked och ska studera minst 15 högskolepoäng per termin (nya regler som gäller från 1 mars 2024) eller registreringsintyg till Högskolan i Skövde. Vi skickar sedan kontraktet till dig för e-signering som du signerar med bank-ID. Du skriver kontraktet direkt även om inflyttningen är till hösten.

    Du börjar betala hyran först när kontraktet börjar gälla – men den första hyresavin kommer månaden innan inflytt eftersom hyran betalas en månad i förskott.

    Grattis till din nya lägenhet!

    Skövdebostäder

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.