Kan jag överlåta mina köpoäng?

Hej!

Jag har en fråga, går det att ge bort sina köpoäng till en familjemedlem?

Återkom gärna!

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Vad kul att du har hittat till vårt kundforum.

    Dina köpoäng är personliga och kan därför inte överlåtas till en familjemedlem.
    Köpoängen kan endast överlåtas till make/maka vid särskilda skäl:
    • Vid dödsfall
    • Om make/maka permanent flyttar till ett vårdboende.
    • Vid skilsmässa
    För överlåtelse krävs det att man varaktigt har bott på samma folkbokföringsadress, enligt praxis krävs minst 3 års sammanboende för att det ska betraktas som varaktigt.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.