Har studenter som bor längre bort företräde?

Hej!

I kösystem för studentbostad, finns det något företräde om man bor längre från Skövde?

Kommentarer

  • Hej!

    Så bra att du hittat till vårt frågeforum!

    När vi hyr ut våra studentlägenheter går vi enbart på köpoäng, alltså hur länge de sökande varit registrerade i vår studentbostadskö.
    Det finns ingen förtur för personer som bor långt bort från Skövde, utan det är samma villkor för alla sökande, oavsett hemort.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.