Vad händer om man inte flyttstädar ordentligt?

Vad kan man tvingas betala om man lämnar en lägenhet som inte är helt flyttstädad? Exempelvis att man har glömt att rensa vattenlåsen, inte städat skåp/garderober särskilt noggrannt och kanske lämnat kvar några prylar?

Kommentarer

  • Hej Martin!

    Tack för att du skriver till oss.

    Om lägenheten lämnas helt eller delvis ostädad, tar vi dit en städfirma. Vi debiterar sedan beloppet som städfirman fakturerat oss för jobbet. Beroende på omfattning kan det handla om några hundralappar till ett par tusenlappar om det är mycket att städa.

    Saker/möbler som lämnats kvar plockar vi bort och kör iväg till återvinningsstationen. Vi tar 545 kr/timmen för det jobb som vi lägger ner på det.

    Vi rekommenderar att man bokar in städbesiktningen i god tid, så att man hinner rätta till eventuella missar i städet samt få med sig saker om det är något som glömts kvar.

    Med vänlig hälsning
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.