Kan två personer stå registrerade tillsammans i bostadskön?

Hej!
Jag och min pojkvän planerar att flytta ner till Skövde nästa år, för att studera på högskolan och han hos militären. Kan vi stå två på samma köplats för en vanlig lägenhet? Kan vi även stå två i kö för en studentlägenhet också eller hur fungerar det?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej!

    Hos oss kan man bara stå en på intresseanmälan. Det bästa är att ni båda två anmäler er i bostadskön, både för reguljära lägenheter och för våra studentlägenheter.

    Vi skriver endast kontrakt med en person (den som fick lägenheten med hjälp av sina köpoäng). Men ni kan så klart bo tillsammans. För att skriva kontrakt på en studentlägenhet behöver man vara antagen vid Högskolan i Skövde.
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.